איגוד התסריטאים מזמין: מפגש עם יוצרי הסדרה העצמאית ״משיח״

יוצרי הסדרה דנה פוליג ואודי כגן יספרו על הדרך שהובילה אותם מהטלוויזיה לאינטרנט, על מודל היצירה הייחודי שלהם, ועל החופש היצירתי במסגרת העצמאית.

יום שלישי 29/4 בשעה 20:00

בר המעוז, קינג ג'ורג' 32 תל אביב

הכניסה חופשית בהרשמה מראש – מספר המקומות מוגבל!

להרשמה: שלחו מייל למיכל לוי, רכזת מערכת באיגוד התסריטאים,

בכתובת writers@film-e-good.org.il

לצפייה בפרקי הסדרה >>

עלה לוימאו של איגוד העורכים – הרצאת הצגת הסרט שאינו קיים, הטריילר.

תודה לחברי האיגוד רבקה יוגב וטל רום שחתכו, סידרו והעלו לרשת. תודה לקופרו – הקרן לשיווק סרטי תעודה על שיתוף הפעולה והבאת Mikael Opstrup לארץ.

תוכנית ייחודית לתואר ראשון לעובדים בתעשייה במכללה האקדמית עמק יזרעאל, בשיתוף עם איגוד העורכים.

החוג לתקשורת במכללה האקדמית עמק יזרעאל, בשיתוף עם איגוד העורכים וארגונים אחרים נוספים, פותח שעריו לעובדים בתעשיית התקשורת, בתכנית ייחודית המותאמת לאנשים עובדים, בעלי ניסיון מעשי בתחום התקשורת.

מי אנחנו?

החוג לתקשורת במכללת עמק יזרעאל מתמקד בהכשרה אקדמית ומעשית בתחום התקשורת. הסטודנטים זוכים להכיר את הגישות התיאורטיות, המודלים, המחקרים העדכניים ושיטות המחקר המגוונות הנהוגות בתחום התקשורת. בנוסף, לומדים הסטודנטים קורסי העשרה מתחומי ידע שונים. אנו מאמינים כי העיסוק בתקשורת מחייב הבנה עמוקה של תהליכים חברתיים, פוליטיים וכלכליים כמו גם עושר אינטלקטואלי וחשיבה ביקורתית. בתחום המקצועי רוכשים הסטודנטים התנסות מעשית רחבה ועדכנית בסדנאות מגוונות בתחומי התקשורת השונים ובאמצעות ציוד מתקדם וחדשני.

יתרונותיה של התכנית הייחודית

הלימודים הרגילים לתואר בוגר (B.A) בתקשורת מתקיימים במסגרת חד-חוגית במשך שלוש שנים, בשני סמסטרים מרוכזים בשנה. הלימודים מתפרשים על פני שלושה עד ארבעה ימים מלאים בכל שבוע.

הלימודים בתכנית הייחודית יותאמו במיוחד לסטודנטים העובדים שעות רבות, ויתקיימו במסגרת קבוצתית משותפת של יום אחד בשעות אחר הצהריים והערב (ביום חמישי) וביום שישי בבוקר. הלימודים יתפרסו על פני שלושה סמסטרים בכל שנת לימודים (כולל סמסטר קיץ). הלימודים בתכנית הייחודית יתקיימו בקמפוס ובמרכז הארץ. בנוסף, תכנית הלימודים הרגילה של החוג לתקשורת פתוחה עבור הנרשמים המעוניינים בקורסים מיוחדים בכל ימות השבוע.

הכרה בלימודים ובניסיון תעסוקתי

בהתאם למקום העבודה, התפקיד האישי וניסיון מקצועי קודם של כל אחד ואחת מהנרשמים יבדוק החוג את האפשרות להכיר בניסיון מעשי תעסוקתי כנקודות זכות במקום חלק מהסדנאות המעשיות הנלמדות במסגרת התכנית. ניתן להכיר בלימודים קודמים במוסד אקדמי ובנוסף, על-פי כללי המל"ג, עד 30 נקודות זכות בלימודי הכשרה שאינם אקדמיים.

תכנית הלימודים

במסגרת הלימודים יקבלו הסטודנטים כלים להבנה ולניתוח של תופעות ותהליכים תקשורתיים ולפיתוח יכולות חשיבה וניתוח ביקורתיים ויצירתיים. במהלך הלימודים יכירו הסטודנטים את הגישות התיאורטיות, המודלים, והמחקרים העדכניים בתחום התקשורת. במקביל, ישולבו בתכנית הלימודים קורסים וסדנאות המותאמים לצרכים ולתחומי העניין של העוסקים בתעשיית התקשורת תוך הדגשת מדיה חדשים וכלכלת תקשורת.

תנאי הקבלה

יתקבלו בעלי תעודת בגרות מלאה. לימודים באוניברסיטה הפתוחה מוכרים ללא תעודת בגרות, וחריגים – יעמדו בוועדת קבלה מיוחדת.

שכר הלימוד

בדומה לשכר הלימוד באוניברסיטאות ובמכללות הציבוריות.

ייעוץ מיוחד

למתעניינים בתכנית ייחודית זו – ניתן לפנות לד"ר בינה ניר במייל binan@yvc.ac.il או להתקשר למספר 050-5649898 ולמשה שלונסקי במייל moshesh@yvc.ac.il או להתקשר למספר 050-5307979. מי שמעוניין להגיע למפגש מבוא מוזמן לשלוח מייל.

להלן לינק לאתר של החוג בו ניתן לראות את הפעילויות השונות של החוג, רשימת חברי הסגל, וכדומה http://www.yvc.ac.il/119.html

תחרות דוקו צ׳אלנג׳ 2014 תוקדש ל״אנשים השקופים״

teaserנפתחה ההרשמה לאתגר הדוקומנטרי הגדול במסגרת פסטיבל "דוקאביב" 2014 – התחרות ליצירת סרטים דוקומנטריים קצרים ב-5 ימים בלבד.

"דוקו-צ'אלנג'" – האתגר הדוקומנטרי הגדול – עומד לצאת לדרך, זו השנה השישית בישראל, במסגרת פסטיבל "דוקאביב" 2014. מדובר בפרויקט קולנוע בינלאומי, שבמרכזו – תחרות ליצירת סרטים קצרים על נושא נתון ובזמן קצוב. לרשות יוצרי הקולנוע שיתקבלו לתחרות עומדים 5 ימים בלבד כדי ליצור סרט דוקומנטרי באורך 4-7 דקות. הנושא השנתי שאיתו יתמודדו היוצרים השנה הוא "האנשים השקופים”.

תחרות דוקו צ'אלנג מתקיימת בשיתוף עם פסטיבל דוקאביב , קרן רבינוביץ' – פרוייקט קולנוע, הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, קרן גשר, ובתמיכת חברת אוצר מפעלי ים – נמל תל אביב, המארחת את הקרנת הבכורה.

מפיק ומנהל אמנותי: ארי דוידוביץ' ("היפרמדיה”).

מפיקה בפועל: אנה סומרשף.

מתוך היוצרים שיירשמו לתחרות יתקבלו עד 12 יוצרים. היוצרים שייבחרו לצאת לדרך, ירכיבו בעצמם את הצוות שיעבוד איתם על הסרט ויקבלו את אמצעי ההפקה הדרושים להם על מנת לצלם ולערוך את הסרט (חבילת ציוד צילום והקלטה, חדרי עריכת וידיאו וסאונד). הצוותים שיוזנקו יקבלו בתדריך הפתיחה נושא משותף סודי, בנוסף לנושא השנתי, וכן ז'אנר דוקומנטרי (כמו ביוגרפיה, מוסיקה, תחקיר וכיוצ"ב) שיגדיר את כיוון הסרט.

כל צוותי היוצרים שיתקבלו לתחרות יעבדו על הסרטים באותם ימים ויגישו את הסרטים המוכנים ביום ובשעה שנקבעו. הסרטים שיופקו יזכו לחשיפה נרחבת: ב-15.5 יוקרנו בבכורה חגיגית במסגרת פסטיבל "דוקאביב" 2014, במתחם חגיגי על קו המים בדק הצפוני שבנמל תל-אביב, ובמספר הקרנות מיוחדות בסינמטקים.

יוצרי הסרטים הזוכים יקבלו פרסים יקרי ערך – בין השאר, מצלמת אקסטרים, מענק פיתוח וחבילות הפקה וציוד. הסרטים ישודרו במסגרת שידורי הרשות השנייה בערוצים 2 ו-10 בטלוויזיה ובאתר האינטרנט של התחרות בישראל ובארה”ב.

התחרות פתוחה ליוצרים אשר יצרו לפחות יצירה דוקומנטרית או עלילתית אחת, קצרה או באורך מלא. יוכלו להירשם גם סטודנטים בשנתם האחרונה ללימודי טלוויזיה ו/או קולנוע במוסד מוכר להשכלה גבוהה.

הפרויקט יוצא לדרך בחסות סינמטק תל אביב, פורום היוצרים הדוקומנטריים, אולפני זינקו, גליקסון, RUSHES, אתר תעשייה.קום, בנדפרו, ארטמדיה ומאקו.

לפרטים והרשמה לתחרות:

אתר התחרות: www.docchallenge.co.il

פייסבוק: דוקו צ'אלנג' ישראל

ההרשמה תסתיים ביום שלישי, 15.4.14 בחצות.

מטה מאבק היוצרים: לא מגישים הצעות לקולות הקוראים החדשים ברשות השידור!

חברי וחברות האיגוד,

בתקופה האחרונה נפגשו נציגי האיגודים המקצועיים בקולנוע ובטלוויזיה באופן סדיר עם נציגי רשות השידור, במטרה לדון בסטנדרטים של נאותות הפקה (סכום השקעה מינימלי מוסכם) בהפקות מקור מסוגה עלית בערוץ הראשון. במהלך הפגישות, פירטו נציגי האיגודים את סכומי ההשקעה המינימליים הנדרשים להפקת טלוויזיה איכותית בשכר הוגן כמקובל בשוק: בין 10,000-16,000 ₪ לדקת מסך בדרמה עלילתית מסוגה עילית (את ההפרש ניתן לייחס להבדל בין דרמת אולפן לדרמה שמצולמת בלוקיישנים וחוצים) ו-8,000 ₪ לדקה בהפקות התעודה. בפגישות נאמר כי נאותות ההפקה בקולות הקוראים של רשות השידור תעמוד על סכומים דומים לאלו, וכי הקולות הקוראים יועברו לעיונם והערותיהם של האיגודים טרם פרסומם באתר הרשות.

השבוע פרסמה רשות השידור כמות מרשימה של קולות קוראים להפקות מקור (במסגרת חטיבת התוכניות בערבית), חלקם הניכר להפקות מסוגה עלית. לצערנו הרב, עם קריאת הקולות הקוראים נדהמנו לגלות כי נאותות ההפקה המפורטת בהם עומדת על סכום עלוב של כ-7,500 ₪ לדקת מסך בדרמה וכ-1,700 ₪ לדקת מסך בחלק מהפקות התעודה. כלומר, במרבית הקולות הקוראים נעה נאותות ההפקה בסכומים שהם 20-60% ממה שדובר בפגישות הרשות עם נציגי האיגודים המקצועיים בקולנוע ובטלוויזיה.

ההשלכות של המספרים הנמוכים האלה ברורות – מדובר בעבודה בשכר מינימום ומטה עבור כל אנשי הצוות בהפקה, שחקנים, במאים, כותבים, אנשי צוות, מפיקים וכו', בסטנדרט השקעה מחפיר אשר יגרור עמו את שוק הטלוויזיה כולו אל עברי פי פחת. ראינו את התופעות הללו בעבר. היום סכומים אלו יעברו כסטנדרט בכמה הפקות של רשות השידור, ומחר יהפוך הדבר לנורמה הקבועה של תעשיית הטלוויזיה בישראל. אסור לנו לתת לזה יד.

מטה מאבק היוצרים (ממ"ה), קורא לכולכם – תסריטאים, במאים, מפיקים, יוצרים דוקומנטריים, שחקנים, עורכים ועובדי הקולנוע והטלוויזיה – לא מגישים הצעות לקולות הקוראים החדשים ברשות השידור! עוצרים את ההידרדרות כבר עכשיו!

אנו קוראים לרשות השידור לבטל את הקולות הקוראים שפרסמה ולפרסם תחתם קולות קוראים חדשים, הוגנים, שיאפשרו ליוצרי ועובדי הטלוויזיה בישראל להתפרנס בכבוד ולספק שידור ציבורי איכותי באמת. זוהי חובתה המוסרית של רשות השידור כלפינו וכלפי צופיה.

היום בועדת הכלכלה השתתפנו בישיבה בנושא שכר המתרגמים בערוצי הטלויזיה שעובדים כפרילנסרים דרך קבלני משנה. נציגי הוט ויס ניסו להסביר שהאחריות מוטלת על הש.ג. (חברות התרגום שלא טרחו להגיע) והישיבה הסתיימה בלא כלום.

לטעמנו (ואמרנו זאת בישיבה) הדרך האפקטיבית למנוע העסקת עובדים דרך קבלני משנה היא בחקיקה – שינוי חוק הרשות השנייה וחוק הבזק או לחליפין (ועדיף במקביל) להגן בחקיקה על פרילנסרים כך שיחולו עליהם ההגנות שיש על שכירים.

בינתיים, כיוצרים, הדרך לתמוך בהעסקה ישירה ובמתרגמים היא להעסיק אותם ישירות. אנו, כאיגוד, נעשה את המאמץ הזה בפעם הבאה שנזדקק לשירותי תרגום.

במסגרת טיפולנו השוטף בנושא חיובי ארנונה בחדרי עריכה הובא לידיעתנו שמתנהל הליך שעשוי להיות רלוונטי, עתירה מנהלית מספר 3384801-14.

העתירה טוענת כי האופן בו שונו חיובי הארנונה לסקטורים שלמים בתעשיה נגוע באי חוקיות ומשכך יש לחזור ולחייב נכסים המשמשים לעריכה (ו/או אולפני הקלטות ו/או פוסט-פרודקשן) בסיווג "בית מלאכה".

אנו מביאים את המידע האמור כשירות לעורכים שנתקלים בבעיות מסוג זה על מנת שיוכלו לשקול האם ההליך האמור יכול לשרת אותם.

עורך הדין המייצג את העותרים הוא ישראל ארוגטי לפין בטלפון 054-7878669 (אתר).

נמסר לנו שלכאורה עשויה לעמוד לעורכים האפשרות להצטרף להליך זה או להסתייע בו בדרך אחרת ואנו ממליצים לכל אחד בנפרד לערוך את הבירורים אל מול משרד עו״הד האמור, כמובן מבלי שתהיה בכך משום המלצה האם ובאיזה אופן להתקשר עם אותו משרד ולקחת חלק בהליכים המשפטיים.